Για να εξοικειωθούν τα παιδιά με την έννοια και τις αξίες του εθελοντισμού στα πλαίσια των προγραμμάτων "Το χρήμα δεν το λογαριάζω... όταν τα μάτια σας κοιτάζω" και "Ζούμε... Δρούμε... Αναρτούμε!" πραγματοποιήσαμε τη δράση “Είναι ή δεν είναι εθελοντισμός;”

Χωρίσαμε την αίθουσα της βιβλιοθήκης στη μέση με μια διαχωριστική γραμμή όπου από τη μια μεριά ήταν το ΣΥΜΦΩΝΩ και από την άλλη το ΔΙΑΦΩΝΩ.

Προβάλαμε παρουσίαση (μπορείτε να την δείτε εδώ) με δηλώσεις σχετικά με το τι είναι εθελοντισμός, τις διαβάζαμε μία-μία και οι μαθητές/τριες μετακινούνταν και στέκονταν σε μία από τις πλευρές ΣΥΜΦΩΝΩ ή ΔΙΑΦΩΝΩ ανάλογα με το πίστευαν για τη συγκεκριμένη δήλωση. Σε περίπτωση που δεν γνώριζαν, στέκονταν στη διαχωριστική γραμμή. Κατά τη διάρκεια συζήτησης μπορούσαν να υποστηρίξουν την δική τους άποψη ενώ υπήρχε και η δυνατότητα αλλαγής θέσης στην αίθουσα. Όταν διαβάστηκαν όλες οι δηλώσεις, συγκεντρώθηκε  η ομάδα ξανά για τον απολογισμό όπου τέθηκαν ερωτήσεις όπως:

Πώς νιώσατε κατά τη διάρκεια της άσκησης; Ήταν δύσκολο να πάρετε την απόφαση σε ποια θέση να σταθείτε; Γιατί; Τι επιχειρήματα χρησιμοποιήσατε;  Ήταν βασισμένα σε γεγονότα ή σε συναισθήματα; Ποια ήταν πιο αποτελεσματικά; Ήταν έγκυρες οι δηλώσεις;  Ήταν η άσκηση ωφέλιμη; Γιατί;

Μέσω της παραπάνω δράσης δόθηκε η ευκαιρία στους/στις μαθητές/τριες να αναπτύξουν την επίγνωση των προσωπικών τους στάσεων για τον εθελοντισμό και να ενισχύσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας και διαλόγου.

Η δραστηριότητα προτείνεται από το εγχειρίδιο “ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ” ΤΟΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ (ένα εγχειρίδιο για τον καθηγητή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς Αθήνα, Απρίλιος 2012